اینستاگرام و زمانهای مناسب برای پست گذاشتن

برای بسیاری از شما که از اینستاگرام استفاده می کنید به طور حتم و یقین این سئوال پیش آمده که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه روزها و چه ساعتهایی می باشد ..

این یادداشت پاسخی موجز و کوتاه به این دغدغه شما می باشد . امید که مفید باشد .

 ترجیح زمان یا به عبارتی بهترین زمان برای قرار دادن و ارسال پست در اینستاگرام به عواملی بستگی دارد که به طور اختصار به انها اشاره می کنم.

اول : به ساعت و روز ارسال پست توجه کنید : به عنوان مثال اگر شما تصویری از میز ناهار خود می خواهید ارسال کنید بهترین زمان ممکن حوالی ظهر می باشد یا اگر پستی سرگرم کننده ارسال میکنید ترجیحا اواخر هفته یا اواخر روز ارسال کنید .

 دوم : برای انتخاب ساعت مناسب به شرایط و ویژگیهای مخاطب پست خود توجه کنید . شرایطی مانند سن، طبقه اجتماعی ، جنسیت و مواردی از این دست / این سئوال را پاسخ دهید ؟ براستی پستها و محتوای ارسالی شما برای چه سن و طبقه ای مناسب است و حدس می زنید اینگونه افراد در ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می زنند ؟

سوم : شلوغ کاری نکنید ! ارسال پی در پی پستهای حتی جذاب هیچ نفعی برای شما ندارد . یا مخاطب نمیبیند یا به شدت از دست ارسالهای شما عصبانی میشود.

نکته مهم : در اینستاگرام پستهای شما فقط و فقط یکبار در home نشان داده می شوند.نتیجه اینکه بر اساس تخمینهای تقریبی طول عمر پستهای شما چیزی حدود 3تا4 ساعت می باشد . یعنی پستهای ارسالی شما بعد از زمان تقریبی 3تا4 ساعت در زیر تعداد زیادی پست دیگر دفن و نابود ! می گردد .لذا همواره بین ارسال پستهای خود 3تا4 ساعت فاصله در نظر بگیرید .

.

من بازه های زیر را برای ارسال پست بررسی و به شما پیشنهاد می دهم :

 

الف - ساعت پنج عصر تا هشت شب

درصد حضور مخاطبان در این بازه زمانی بیشترین سهم را دارد . افراد از امور کاری و تحصیلی روزمره فارغ شده یا در مسیر رسیدن به خانه هستند یا در منزل در حال یک چرت شبانگاهی . در این شرایط افراد تمایل دارند فارغ از دغدغه های روزمره به اینستاگرام خود سری زده و روحیه ای تازه نمایند.

ب – ساعت ده شب تا یک بامداد

در این بازه زمانی افراد شامشون رو خوردن و در رختخواب خود و در سکوت شب تمایل خواهند داشت که سری به اینستاگرامشون بزنن و تا زمانی که خواب بر آنها غلبه کنه در اینستاگرام حضور خواهند داشت.ارسال پست در این بازه زمانی یه مزیت دیگه هم داره و اون اینه که معمولا بعد از نیمه شب پستی در اینستاگرام ارسال نمیشه و وقتی افراد از خواب بیدار میشن پستهای ارسالی شما در بازه منتهی به نیمه شب یعنی دوازده شب تا یک بامداد جزو اولین پستها خواهد بود

 

ج- ساعت شش تا نه صبح

در این بازه لازم است توجه دقیقی به مخاطبان خود داشته باشد مثلا اگر مخاطب شما خانمهای خانه دار هستند این بازه زمانی اصلا مناسب نیست چرا آنها در این ساعات یا مشغول رتق و فتق امور فرزندان محصل خود هستند یا در خوابی ناز فرو رفته اند.ولی اگر مخاطب شما کارمندان هستند این زمان ، زمانی جادویی و طلایی برای دیده شدن پستهای شماست.

درک و تجربیات شخصی شما در تشخصیص بهترین زمان بسیار کارآمد و مفید و موثر می باشد . تجربیات خود را در قالب نظر ارسال کنید تا در انتهای این یادداشت منتشر شود.

این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)
احمد میرابی

مشاوره  تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی برند ؛ علایق و عمده تجارب مرا شامل میشود . در کنار امور شغلی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری مدیریت کسب وکار ادامه داده ام.

وبگاه: www.mirabi.ir پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مطالب برگزیده

برای تماس با دکتر احمد میرابی  از این اطلاعات استفاده کنید  : ایران  |  تهران | خ مطهری،بعد از تقاطع سهروردی | تلفن همراه : 09121500624 | ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  |

از اینکه هموطنانم هنگام استفاده از  مطالب و محتوای mirabi .ir رعایت امانت و ذکر منبع را می نمایند سراپا احترام، ادب و سپاس نثارشان می نمایم.