احمد میرابی

احمد میرابی

مشاوره  تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی برند ؛ علایق و عمده تجارب مرا شامل میشود . در کنار امور شغلی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری مدیریت کسب وکار ادامه داده ام.

نشانی وبگاه: http://www.mirabi.ir

در حال حاضر حوزه آگاهی بخشی و اطلاعرسانی تک تک ادمها گسترده تر و عمیق تر گشته است .

این مهم با کمک شبکه های اجتماعی محقق گشته است . اگر من و شما تا چند سال پیش از خدمات یا محصولات یک شرکت ناراضی بودیم یا تجربه ناخوشایندی از برخورد با انها را داشتیم نهایت می توانسیم ده یا بیست نفر را در جریان بگذاریم .

امروز به مدد فناوریهای نوین ارتباطی و خاصه گسترش و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی شما می توانید تجربیات ناخوشایند خود را در زمانی کوتاه با میلیونها نفر به اشتراک بگذارید . نکته مهم دیگر اینکه شما با کمک فنآوری می توانید به صورت ویژه و گسترده مخاطبان یک شرکت یا سازمان را هدف فریادهای نارضایتی خود قرار دهید .

در گذشته مهم بودن افراد و مراجعان شما در نوع و کیفیت خدمات ارائه شده به ایشان تاثیری شگرف ، می گذاشت . چرا که مهم بودن و شهرت آنها برای شما کارکرد یک رسانه قدرتمند داشت .امروز همه مشتریان و مراجعان شما مهم هستند و می توانند بر روی کسب و کار شما اثراتی راهبردی بگذارند  . مشتریان معمولی و عادی شما با کمک شبکه های اجتماعی تبدیل به انسانهایی قدرتمند و اثرگذار شده اند . انها را دست کم نگیرید .

امروزه توجه به تک تک مشتریان صرفنظر از میزان خریدشان و اهمیت ریالی انها برای سازمان شما دیگر یک سلوک اخلاقی و انسانی ساده نیست ، یک راهبرد استراتژیک و مهم می باشد. این مهم را جدی بگیرید.

هزاران بار روی ایجاد تجربه های خوشایند برای مشتریانتان فکر و برنامه ریزی کنید . بخشی از بودجه های تبلیغاتی و سازمانی خود را به این امر اختصاص دهید  ایجاد تجربه خوشایند می تواند ارتشی قدرتمند برای شما در شبکه های اجتماعی ایجاد نماید. هر چه سریعتر این ارتش را راه بیندازید.

من میتوانم در ایجاد و تولید تجربیات خوشایند برای مشتریان سازمان شما مفید باشم . تمایل داشتید با من تماس بگیرید - 09121500624


احمد میرابی - تهران - تابستان 95

عموما بر مزایای شبکه های اجتماعی تاکید مداوم و همیشگی میشود. حضور قدرتمند در شبکه های اجتماعی می تواند مانند یک ابزار قدرتمند و فراگیر به رشد ثروت شما از محل کسب وکارتان کمک نماید .

در قدرت و تفوق شبکه های اجتماعی  ، خصوصا شبکه های موبایلی ، تردیدی وجود ندارد ولیکن همواره باید توجه داشته باشید این قدرت اثرگزاریمی تواند در جهت معکوس و برای نابودی کسب و کارتان تلاشی پیروزمندانه داشته باشد .

به داستان واقعی زیر توجه نمایید :

آهنگی که یک شرکت هواپیمایی را به خاک سیاه نشاند!

ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۰۸ کارول به همراه تیمش برای برگزاری یک تور در مسیر شیکاگو، سوار هواپیما می‌شوند و از پنجره هواپیما می‌بینند که متصدیان حمل بار، کیف‌های سازهایشان را پرتاب می‌کنند و در این میان، گیتار ۳۵۰۰ دلاری کارول می‌شکند.
او حدود ۹ ماه تلاش می‌کند تا بتواند خسارت خود را از هواپیمایی یونایتد بگیرد ولی تلاش‌های او بی‌نتیجه می‌ماند. در نهایت به دریافت ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر گیتار راضی می‌شود ولی مسوولین یونایتد این رقم را هم نمی‌پردازند. در نهایت او آهنگ United Breaks Guitar را در اعتراض می‌سازد و انتقام جانانه‌ای از یونایتد می‌گیرد.
این آهنگ در روز اول آپلود شدن در یوتیوب، ۱۵۰ هزار بار بازدید شد و در هفته اول انتشار، رکورد پرفروش‌ترین آهنگ iTunes را به خود اختصاص داد. طی ۴ روز پس از انتشار این آهنگ، ارزش سهام یونایتد ۱۰% افت کرد و حدود ۱۸۰ میلیون دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد.
مدیر خدمات مشتریان یونایتد با کارول تماس‌ گرفت و از او دلجویی کرد. این شرکت در برنامه‌ای نمادین، ۳۰۰۰ دلار خسارت به یک موسسه غیرانتفاعی آموزش موسیقی پرداخت و مجبور شد اعلام کند که از این ماجرا درس‌های فراوانی گرفته و سیاست‌های خدمت‌دهی به مشتریانش را بازنگری کرده است.
گذشته ها می‌گفتند یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به ۷ تا ۱۳ نفر منتقل می‌کند، ولی این آمار برای قبل از دوران شبکه‌های اجتماعی بود. امروز یک مشتری ناراضی به ابزارهایی دسترسی دارد که می‌تواند صدها هزار نفر را با تجربه مثبت یا منفی خود همراه کند.

چند نکته مهم :

1- به فکر خلق تجربیات مثبت برای مشتریان خود باشید .

2- همه مشتریان شما مهم هستند ، تک تک شان را جدی بگیرید ، یک مشتری با تجربه ناخوشایند می تواند طوفانی از آتش و خسارت بر سر شما فرود آورد . قدرت شبکه های اجتماعی در دست او را دست کم نگیرید .

3-در تبلیغات و محتوای منتشرشده از کسب و کارتان نهایت دقت را نمایید یک خطای کوچک در تبلیغات و محتوای منتشرشده ممکن است شما را خانه خراب کند .

4- در تولید محتوا و تبلیغات همواره باید به مسائل گوناگونی توجه کنید . عدم توجه به انها می تواند فاجعه بار باشد . مباحث سیاسی ، اجتماعی ، حقوقی ، طراحی ، زیبایی شناسی  و. ...

5- این تصور اشتباه و باطل را که شبکه های اجتماعی کارتان برای تولید محتوا و تبلیغات آسان نموده را کاملا از ذهن دور کنید . ابزارهای نوین مانند چاقوی تیزی هستند که می توانند نقش آفرینی مثبت یا منفی داشته باشند.

احمد میرابی - تهران - 1395/06/14

برندینگ شخصی
24 خرداد 774

برندینگ شخصی

راهبردی اثرگذار و جادویی برای  رهبران و مدیران شرکتها و کسب و کارها

 

چند سئوال ساده :

آیا کسی را می شناسید که مایکروسافت  را بشناسد ولی بیل گیتس را خیر ؟

آیا می توانید افول  کمپانی اَپل  پس از مرگ استیو جابز  را منکر شوید ؟

نام های بزرگ همواره فرصتهایی طلایی برای خلق برندهای بزرگ ایجاد می کنند . این فرصت  را از خود و سازمان خود دریغ نکنید  .

اینکه چگونه راهبرد برندینگ شخصی می تواند به یک راهبرد توانمندسازی در حوزه کسب و کار شما تبدیل شود را می توانید بیازمایید ! تماس شما فرصتی مغتنم برای من جهت معرفی این راهبرد خواهد بود.

 

همین امروز با راهبرد برندینگ شخصی در کسب و کار خود جاودانه شوید .

احمد میرابی - 09121500624

 

در نگاه اول ممکن است مفهوم دیجیتال مارکتینگ کمی لوکس و تصنعی به نظر برسد ... ولی با قدری تامل و  دقت در روند روبه گسترش آن متوجه خواهید شد که این مفهوم به بخشی راهبردی از کسب و کار شما تبدیل گردیده است.

در دیجیتال مارکتینگ با تکیه بر انواع ابزارهای دیجیتالی اعم از سایتهای اینترنتی ، شبکه های اجتماعی , اپلیکشین های  مختلف ، تولید محتوا ، ایمیل مارکتینگ و ... تلاشی فراگیر برای جذب مخاطب ، فروش بیشتر ، برندینگ ، توسه بازار و ... به انجام می رسد .

سرعت عمل و سادگی ظاهری انتشار و اِکران کمپینهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ ممکن است شما را به اشتباهی مرگبار در حوزه کسب و کارتان بیندازد ، در تبیین چرایی  این مسئله تنها به این نکته توجه کنید که تمام این سرعت و گستردگی می تواند در جهت نابودی کسب و کارتان به کار گرفته شود.مثلا تصور کنید که کمپینی توسط رقبای شما با عنوان گرانفروشی بر علیه شما راه بیفتد ...  ودر این میان یک خطای کوچک در استراتژی قیمت گذاری می تواند برای شما فاجعه ای بیافریند .

به همین سادگی ... نابود میشوید .

در دنیای امروز ، مشتریان بدنیال آنهایی هستند که دوستشان داشته باشند و این دوست داشتن فرآیندی چند وجهی است . با فریاد زدن شما که دوستشان دارید ، آنها باورتان نخواهند کرد . به طرزی حیرت آور مشتریان امروز باهوش شده اند و این کار را کمی سخت نموده است ، ولی نگران نباشید این باهوشی مشتریان باعث می شود ، بسیاری از رقبای متقلب و کارنابَلَد خودبه خود حذف شوند.
در دیجیتال مارکتینگ باید مشتری بداند شما دوستشان دارید و اگر چنین شود  او نیز شما را دوست خواهد داشت و بدین ترتیب استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما موفق شده است شما را به نقطه بی بازگشت از حیث موفقیت برساند.

در دیجیتال مارکتینگ شما در خصوصی ترین لحظات یک مشتری حضور خواهید داشت و این یعنی لازم است این حضور مبادی آدابی حرفه ای و درخور شان و شخصیت مشتری باشد . ضرورت تولید محتوایی که بتواند قضاوتی منصفانه و مثبت برای شما در ذهن مشتری به ارمغان آورد از اهمیتی راهبردی برخوردار خواهد بود.تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ یکی از بنیادی ترین ارکان پیشبرد کار می باشد . تردید نداشته باشید که محتوای تولید شما در وبسایتتان با آنچه در تلگرام یا اینستاگرام منتشر میشود باید و باید تفاوتهایی از حیث شکل و محتوا و حتی هدف داشته باشند.

  همین امروز اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ را جدی گرفته و برای  تدوین یک استراتژی حرفه ای و تمام و کمال با من تماس بگیرید.پردازش و تدوین این برنامه چند وجهی با تمرکز بر تولید محتوای مرتبط با رسانه های مختلف را با خیالی آسوده شروع کنید .

 

این سئوال ذهن بسیاری از مدیران را درگیر می کند که ضرورت مشاوره تبلیغاتی چیست ؟

مدیران  شرکتها و کسب و کارها عموما دارای تواناییها و خلاقیتهای لازم برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی هستند و حتی ممکن است نیروهایی را بدین منظور استخدام نموده باشند .

ضرورت انجام مشاوره تبلیغات از چند جهت قابل ارزیابی می باشد :

1.  رقابت ... چالشهای رقابتی شما با رقبا بر سر محصولات یا خدمات عمده توان ذهنی و اجرایی شما را درگیر مینماید ، لذا همواره تبلیغات شما مظلوم و محروم از تمرکز فکری و اجرایی لازم خواهد بود .

2. نداشتن تمرکز و صرف وقت و انرژی برای تولید محتوا و سناریوی تبلیغاتی زمینه ساز یک بازخورد منفی و نه چندان مفید از تبلیغات خواهد شد.

3. انتخاب رسانه -مدیا-  برای اکران تبلیغات از ضرورتی اجتناب ناپذیر برخوردار است . بسیاری از مدیران با روش سعی و خطا سعی در یافتن رسانه و مدیای مناسب برای اکران تبلیغاتشان  هستند و این یعنی بالابردن هزینه و افزایش ریسک شکست کمپین تبلیغاتی شما .

مدیاهای زیر را تصور کنید  :

   تیزر  تلویزیون  | بیلبورد و تبلیغات محیطی درون شهری | روزنامه ها و تبلیغات کاغذی | مدیاهای محلی - تراکت لوکال بنر  | تبلیغات اینترنتی | بیلبورد و تبلیغات محیطی برون شهری و جاده ای  |

 

حالا از موارد بالا تبلیغات اینترنتی را در نظر بکیرید و سعی کنید تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار شما و هدف تعیین شده -- برندینگ - فروش   و ..  مناسب است ؟

  تبلیغات اینترنتی :  بنرهای تبلیغی در سایتهای خبری با گرایشات سیاسی مختلف که می تواند برای شما تبعات داشته باشد  - سایتهای تفریحی - سایتهایی با موضوع

سبک زندگی - سایتهای تخصصی - سایتهای تبلیغاتی و نیازمندیها - تبلیغات کلیکی - تبلیغات هدفمند بر مبنای موقعیت جغرافیایی - ایمیل مارکتینک   و....

می بینید ، موضوع کمی پیچیده شد ، تازه این وسط مشکلات دیگه ای هم هست ، تعرفه های عجیب و غریب و تشخیص درست ارزش یا قیمت تبلیغات در یک سایت ، که اخیرا  یکی از چالشهای تبلیغات اینترنتی در ایران گردیده است .

حالا حضور یک مشاور تبلیغات که به صورت متمرکز روی این موضوعات تسلط داره می تونه شما رو در اتخاذ بهترین تصمیم یاری کنه .

این فرصت و شانس رو از خودتان و کسب و کارتان دریغ نکنید .

 

مطالب برگزیده

برای تماس با دکتر احمد میرابی  از این اطلاعات استفاده کنید  : ایران  |  تهران | خ مطهری،بعد از تقاطع سهروردی | تلفن همراه : 09121500624 | ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  |

از اینکه هموطنانم هنگام استفاده از  مطالب و محتوای mirabi .ir رعایت امانت و ذکر منبع را می نمایند سراپا احترام، ادب و سپاس نثارشان می نمایم.