بازاریابی چیست؟با نگاه غیر آکادمیک

بر خلاف شرایط عمومی و حاضر دنیا که بازاریابی و فروشندگی جزء پر درآمد ترین مشاغل و بازاریابان و فروشندگان جزء پردر آمدترین و موفق ترینها هستند در ایران ما شرایطی تا حدی خلاف این موضوع برقرار است.

اصلا بازاریابی چیست و به چه کار می آید ؟

یک کودک وقتی با گریه درخواست خرید یک شکلات را ز مادر خود دارد در واقع با گریه هایش در حال بازاریابی خواسته خود که همان شکلات است می باشد .

یک سخنران در حال جذب مشتری برای سخنان و مطالب ارائه شده خود می باشد .

یک جوان به هنگام خواستگاری در حال بازاریابی و کسب مشتری (همسر)برای خود می باشد...

شما وقتی در حال گزینش یک کارمند برای سازمان خود هستید در واقع در حال بازاریابی برای سازمان خود می باشید . گاهی نتیجه بازاریابی فروش و پول است و گاهی جذب نبروی انسانی کار امد.

یک کارجو وقتی در جلسه مصاحبه شرکت می کند در حال بازاریابی برای توانائیهای خود می باشد.


و هزاران مثال دیگر از این دست...

البته پر واضح است که هدف ما همواره می تواند متفاوت باشد لذا مقایسه جوان خواستگار با نگاهی آرمانی و شاید آسمانی به مراسم خواستگاری خود با یک بازاریاب دیزل ژنراتور با نگاهی فنی ، زمینی و مادی چندان معقول به نظر نمی رسد.غرض بیان این واقعیت است که همه ما به نوعی با بازاریابی و یا چیزی شبیه آن سر و کار داریم.

به سئولات زیر صادقانه و صریح پاسخ دهید :

چقدر با فن بازاریابی آشنایی دارم خصوصا در گستره سازمانی ؟
تفاوت تبلیغات با بازاریابی چیست ؟
فروش و بازاریابی چه تفاوتی دارند ؟
آیا فروشنده موفق لزوما بازاریاب موفقی خواهد بود یابالعکس ؟
چگونه می توان عملیات بازاریابی موفقی را در سازمان خود پیاده سازی کرد ؟
ویژگیهای یک بازاریاب موفق چیست ؟
نقش مدیر در عملیات بازاریابی سازمان کجا و چگونه است ؟
در حالیکه که سازمان من فروش موفقی را تجربه می کند ، اصلا این سازمان موفق چه نیازی به بازاریابی دارد؟
مشکلات و چالشهای پیش روی یک برنامه بازاریابی موفق چیست ؟

پاسخ به این سئوالات نیاز به درک صحیح اهداف و برنامه های سازمانی شما دارد تلاش کنید اهداف و برنامه های سازمانی خود را خوبِ خوب بشناسید .سپس وارد پروسه پاسخ به این سئوالات شوید .

پاسخ به سئوالات مطروحه و وفادار ماندن به درک حاصل از آن می تواند منشاء تحولات خارق العاده ای در سازمان شما باشد.فرصت و امتیاز این تحول را از خود دریغ نکنید.

احمد میرابی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
احمد میرابی

مشاوره  تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی برند ؛ علایق و عمده تجارب مرا شامل میشود . در کنار امور شغلی دارای بیش از 1000 صفحه شعر و نثر آهنگین بوده و به کوهنوری علاقه ای ویژه دارم.

وبگاه: www.mirabi.ir پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مطالب برگزیده

برای تماس با احمد میرابی  از این اطلاعات استفاده کنید  : ایران  |  تهران | خ مطهری،بعد از تقاطع سهروردی | تلفن همراه : 09121500624 | ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  |

از اینکه هموطنانم هنگام استفاده از  مطالب و محتوای mirabi .ir رعایت امانت و ذکر منبع را می نمایند سراپا احترام، ادب و سپاس نثارشان می نمایم.