احمد میرابی

احمد میرابی

مشاوره  تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی برند ؛ علایق و عمده تجارب مرا شامل میشود . در کنار امور شغلی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری مدیریت کسب وکار ادامه داده ام.

نشانی وبگاه: http://www.mirabi.ir

قبل از شروع یک همکاری و مشاوره سازنده موارد زیر را  در نظر گرفته و با من تماس بگیرید :

1. مشاوره فرصتی است برای گفتگو پیرامون آنچه می خواهید انجام دهید و این فرصت عاملی است برای جلوگیری یا حداقل کاهش ریسک شما.

2. در مشاوره صرفا بدنبال تایید نقطه نظرات خود از سوی مشاور نباشید ، مشاور شما ممکن است ،  نظری متفاوت با نظر شما داشته باشد ، نظرات ،  تجارت و دانش مشاور کمک می کند تا شما تصمیماتی پخته تر و بدور از خطر بگیرید .

3. اطلاعات اولیه ی از آنچه می خواهید انجام دهید یا آنچه تاکنون انجام داده اید را آماده کنید . این اطلاعات کمک بسیار زیادی به من در پذیرش یا رد پذیرش همکاری باشما می کند .

4.صادقانه و شفاف گفته ها و ناگفته های کسب و کار  خود را برایم آماده کنید.

5. با شماره همراه مستقیم من تماس بگیرید . 09121500624 . گاهی ممکن است قادر به پاسخگویی نباشم منت نهاده و مجددا تماس بگیرید .یا با روی واتس آپ همین شماهر پیام بگذارید.

6. پس از مکالمه تلفنی اولیه در صورت لزوم جلسه آشنایی یا مشاوره برایتان رزرو خواهد شد .

7. جلسه اول مشاوره ، حسب تجربه حقیر ، جلسه ای تکان دهنده برای شما خواهدبود و بسیاری از نگرشها و تصمیمات شما را دگرگون خواهد نمود .

با احترام و عشق - دکتر احمد میرابی - تهران

برای بسیاری از شما که از اینستاگرام استفاده می کنید به طور حتم و یقین این سئوال پیش آمده که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه روزها و چه ساعتهایی می باشد ..

این یادداشت پاسخی موجز و کوتاه به این دغدغه شما می باشد . امید که مفید باشد .

 ترجیح زمان یا به عبارتی بهترین زمان برای قرار دادن و ارسال پست در اینستاگرام به عواملی بستگی دارد که به طور اختصار به انها اشاره می کنم.

اول : به ساعت و روز ارسال پست توجه کنید : به عنوان مثال اگر شما تصویری از میز ناهار خود می خواهید ارسال کنید بهترین زمان ممکن حوالی ظهر می باشد یا اگر پستی سرگرم کننده ارسال میکنید ترجیحا اواخر هفته یا اواخر روز ارسال کنید .

 دوم : برای انتخاب ساعت مناسب به شرایط و ویژگیهای مخاطب پست خود توجه کنید . شرایطی مانند سن، طبقه اجتماعی ، جنسیت و مواردی از این دست / این سئوال را پاسخ دهید ؟ براستی پستها و محتوای ارسالی شما برای چه سن و طبقه ای مناسب است و حدس می زنید اینگونه افراد در ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می زنند ؟

سوم : شلوغ کاری نکنید ! ارسال پی در پی پستهای حتی جذاب هیچ نفعی برای شما ندارد . یا مخاطب نمیبیند یا به شدت از دست ارسالهای شما عصبانی میشود.

نکته مهم : در اینستاگرام پستهای شما فقط و فقط یکبار در home نشان داده می شوند.نتیجه اینکه بر اساس تخمینهای تقریبی طول عمر پستهای شما چیزی حدود 3تا4 ساعت می باشد . یعنی پستهای ارسالی شما بعد از زمان تقریبی 3تا4 ساعت در زیر تعداد زیادی پست دیگر دفن و نابود ! می گردد .لذا همواره بین ارسال پستهای خود 3تا4 ساعت فاصله در نظر بگیرید .

.

من بازه های زیر را برای ارسال پست بررسی و به شما پیشنهاد می دهم :

 

الف - ساعت پنج عصر تا هشت شب

درصد حضور مخاطبان در این بازه زمانی بیشترین سهم را دارد . افراد از امور کاری و تحصیلی روزمره فارغ شده یا در مسیر رسیدن به خانه هستند یا در منزل در حال یک چرت شبانگاهی . در این شرایط افراد تمایل دارند فارغ از دغدغه های روزمره به اینستاگرام خود سری زده و روحیه ای تازه نمایند.

ب – ساعت ده شب تا یک بامداد

در این بازه زمانی افراد شامشون رو خوردن و در رختخواب خود و در سکوت شب تمایل خواهند داشت که سری به اینستاگرامشون بزنن و تا زمانی که خواب بر آنها غلبه کنه در اینستاگرام حضور خواهند داشت.ارسال پست در این بازه زمانی یه مزیت دیگه هم داره و اون اینه که معمولا بعد از نیمه شب پستی در اینستاگرام ارسال نمیشه و وقتی افراد از خواب بیدار میشن پستهای ارسالی شما در بازه منتهی به نیمه شب یعنی دوازده شب تا یک بامداد جزو اولین پستها خواهد بود

 

ج- ساعت شش تا نه صبح

در این بازه لازم است توجه دقیقی به مخاطبان خود داشته باشد مثلا اگر مخاطب شما خانمهای خانه دار هستند این بازه زمانی اصلا مناسب نیست چرا آنها در این ساعات یا مشغول رتق و فتق امور فرزندان محصل خود هستند یا در خوابی ناز فرو رفته اند.ولی اگر مخاطب شما کارمندان هستند این زمان ، زمانی جادویی و طلایی برای دیده شدن پستهای شماست.

درک و تجربیات شخصی شما در تشخصیص بهترین زمان بسیار کارآمد و مفید و موثر می باشد . تجربیات خود را در قالب نظر ارسال کنید تا در انتهای این یادداشت منتشر شود.

به دفعات متوجه خطای مدیران و شرکتها در عدم تفکیک راهبردهای فروش از راهبردهای بازاریابی شده ام .یادداشت کوتاه زیر می تواند کمک زیادی به درک چرایی تفکیک این دو موضوع از یکدیگرنماید.

در حالت عادی ما دو واژه ” بازاریابی ” و ” فروش ” را بجای یکدیگر مورداستفاده قرار می‌دهیم، در عمل تفاوت بسیار زیادی بین این دو قرار دارد. یک مدیر بازاریابی موفق به‌خوبی باید تفاوت موجود بین این دو موضوع را باید بداند.
فروش تمرکزی بر فروش دارد و به‌طور ویژه با تولید و تولیدکننده در ارتباط است و . . . به‌عبارت‌دیگر بخش عملی بازاریابی است و هدف کوتاه‌مدت دستیابی به سهم از بازار را دنبال می‌کند.

تأکید در آن بر تنوع و تفاوت قیمت برای نهایی کردن فروش است. این هدف کوتاه‌مدت دستیابی به برنامه‌ریزی بافکر و توأم با دوراندیشی برای برنده شدن برند در بازار و به دست آوردن مزیت رقابتی را در بین گروه زیادی از مشتریان مدنظر قرار نمی‌دهد. هدف نهایی هر فروشی به حداکثر رساندن میزان سودآوری از طریق حداکثر کردن میزان فروش است.
زمانی که تأکید و تمرکز بر فروش باشد، فرد فروشنده تصور می‌کند که مراحل بعد از تولید با خاتمه یافتن فروش به پایان رسیده‌اند.
همچنین می‌توان این‌گونه گفت که وظیفه بخش فروش، فروختن هر آن چیزی است که بخش تولید، تولید کرده است.
روش‌های تهاجمی فروش برای دستیابی به این هدف توجیه می‌شوند و نیاز و رضایت مشتری یک موضوع بدیهی در نظر گرفته می‌شود که همیشه وجود دارد.
بازاریابی به‌عنوان یک رویکرد و مفهوم بسیار گسترده‌تر از فروش است و همچنین در ذات خود دینامیک هست، چراکه تمرکز در آن بجای محصول بر مشتری است.
درحالی‌که فروش حول منفعت بازاریاب و یا تولیدکننده می‌چرخد، بازاریابی در حول محور منفعت مصرف‌کننده قرار دارد. درمجموع کل فرایند بازاریابی به دنبال برآوردن و کسب رضایت مصرف‌کننده هست.

فروش

1- تأکید بر محصول دارد.

2- شرکت در ابتدا محصول را تولید می‌کند.

3- مدیریت فروش محور است.

4- برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت بوده و در قالب محصولات و بازارهای امروز هست.

5- نیازهای فروشنده را بیان می‌دارد.

6- به کسب‌وکار به‌عنوان یک فرایند تولید محصول می‌نگرد.

7- تأکید بر حفظ فن‌آوری موجود و کاهش هزینه‌ها دارد.

8- هزینه‌ها قیمت را تعیین می‌کنند.

9- فروش مشتری را به‌عنوان حلقه آخر از زنجیره کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.

بازاریابی

1- تأکید بر نیازها و خواسته‌های مصرف‌کننده دارد.

2- شرکت ابتدا نیازها و خواسته‌ها مشتری و مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرد و سپس در پی این برمی‌آید که محصولی برای برآورده ساختن این نیازها و خواسته‌ها به بازار عرضه کند.

3- مدیریت سودمحور است.

4- برنامه‌ریزی به‌صورت بلندمدت در رابطه با محصولات امروز و در قالب محصولات جدید، و بازارها و رشد در آینده هست.

5- نیازها و خواسته‌های خریداران را بیان می‌کند.

6- کسب‌وکار را به‌عنوان فرایندی برای تولید مصرف‌کننده و ارضاء نیازهای وی در نظر دارد.

7- در بازاریابی تأکید بر نوآوری از طریق هر فن‌آوری موجود و ایجاد بهترین هزینه‌ها نسبت به ارزش دریافت شده از طریق به‌کارگیری بهترین فن‌آوری هست.

8- مصرف‌کننده قیمت را تعیین می‌کند و قیمت هم هزینه را تعیین می‌کند.

9- بازاریابی مشتری را در حلقه کسب‌وکار به‌عنوان آخرین حلقه و هدف نهایی کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.

 

به طور واضح و مشخص لازم است که به شما توضیح دهم که من دقیقا چه کاری می توانم برای شما انجام دهم .درک صحیح و شناخت شما از آنچه من میتوانم برایتان انجام  دهم می تواند برایتان در اتخاذ تصمیم سود مند باشد .

اگر بخواهم فهرست وار عنوان کنم موارد زیر را ملاحظه نمایید :

اجرای تبلیغات
مشاوره تبلیغات
برندینگ
ایده پردازی و ارایه راهبردهای تبلیغاتی

مشاوره راه اندازی یا توسعه کسب و کار
مدیریت بحران

 تجارت الکترونیک و طراحی وبسایت
مباحث seo
طراحی و سناریونویسی سایت

مشاوره سرمایه گذاری

برندینگ شخصی - پزشکان ، هنرمندان و بازیگران سینما ، آرشیتکتها ، مدیران شرکت و برندها

حضور در تیمهای درون سازمانی


تک تک موارد فوق را بگذارید در کنار سالها تجربه و حضور من در کسب وکارهای مختلف .

تسلط نسبتا کامل بر روی مباحث حقوقی ، مباحث اجتماعی ، مسابل سیاسی ، مباحث اقتصادی  روز و بحرانها و وقایع پیشرو

اعتقاد و باور من اینست که مشاور لازم است درک جامع و کامل از مباحث فوق داشته باشد تا تجربه و مشاوره ای با ریسک و خطایی در حد صفر در اختیارتان قرار دهد . با تکیه بر روشهای تجربی و استعداد خدادادی تند خوانی روزانه قریب به یکصد صفحه مطلب اعم از مقاله ، کتاب و خبر  در حوزه های عمومی و تخصصی  می خوانم . تقریبا هر روز تمام رسانه های خبری را مطالعه می کنم. همه را با عشق و علاقه ای مضاعف و با امید به آنکه بروز بودن و تسلطم  را زمانی که مشاورتان میشوم را احساس کنید .

دکتر احمد میرابی با قریب به 20 سال سابقه فعالیت در تجارت الکترونیک و تبلیغات و توسعه فروش در سمتهایی چون مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره ، مشاور ، کارشناس ارزیابی و تحلیلگر فرآیندهای تجارت وبی.علاقه وافر و وصف ناپذیری به تحلیل و راهبری پروژه های تجاری و تبلیغاتی دارم.

مدیرعامل و بنیانگذار شرکت یوتاب به عنوان مجموعه ای حرفه ای و فول سرویس در حوزه مشاوره بوده و هستم.
مدت 11سال به عنوان مدیرعامل در شرکت فنآوری اطلاعات نیاز روز (مجری و مالک وبسایت  نیاز روز در حال خدمت بوده است.در این مدت افتخار همکاری به عنوان مشاور ، مجری و کارشناس دهها شخص حقیقی و حقوقی دیگر را نیز داشته ام.مشارکت در راه اندازی  دهها کسب و کار موفق ، سهامدار و عضو هیئت مدیره چندین شرکت و وبسایت موفق در حوزه تجارت الکترونیک  از اهم فعالیتهای تجاری و مشاوره ای اینجانب می باشد.
تاکنون افتخار حضور در کنفرانسهای بین المللی و دوره های مختلف آموزشی اساتید مشهور و به نام داخلی و خارجی را داشته ام که در حد خود سعی نمودم از خرمن دانششان خوشه ای به رسم شاگردی بردارم.بزرگانی چون فرانک فرنس ، پروفسور گرام کدرینگتون ، پروفسور گوستاوگاس ، پل دوتوئیت ،دیوید توماس ،باب هوئی ،کوین کلی ،دکتر راجر هرپ ، دکتر احمد روستا ، دکتر علی اکبر فرهنگی ، دکتر آریان قلی پور ، پروفسور داویدسون ، پروفسور ریچارد مولوی(Mulvey) ،باب یوریچوک ، دکتر مایکل نرای ، دکتر رگ ادوال ، دکتر جان کریمر ، دکتر مارکوس پراندینی ، دکتر ریچارد سوپارنو ، ، دکتر کارلوس اسکاریو و ... .
هم اینک پس از گذشت این سالها با حسن نظر و لطفی که بسیاری از شرکتها ، سازمانها و... در حقم داشته اند ، تلاش مینمایم تا از طریق این وبسایت نسبت به انتقال تجارب ، تواناییها و دانش خود به شما ( در جهت رشد و تعالی تجارتتان) اقدام نمایم. تحصیلات آکادمیک : لیسانس فیزیک کاربردی ( گرایش حالت جامد) ، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه علوم تحقیقات تهران ، دکتری مدیریت کسب و کار از فرانسه .دکتری تخصصی(PHD) مدیریت کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با رتبه ۳ استعدادهای درخشان.
پیشنهاد می کنم نسبت به ارزیابی اولیه توانائیهاوتجارب من اقدام نمائید و اگر ایده ها و تجارب مرا مفید به حالتان تشخیص دادید با من تماس بگیرید.این ارزیابی را جدی بگیرید و توجه داشته باشید که هر چقدر شما در انتخاب مشاور خود دقت نظر بیشتری داشته باشید به یقین می توانید در آینده به او اعتماد بیشتری نمایید.اگر برای ارزیابی اولیه نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید تماس بگیرید تا با کمال میل آنرا در اختیارتان بگذارم.من تلاشی مضاعف و صادقانه برای درک درست و منطقی شما نسبت به آنچه در توان دارم به خرج خواهم داد.برای اینکه بتوانم مشاوری مطمئن و قدرتمند برای شما باشم ، نیاز مبرمی به شناخته شدن توانائیهایم توسط شما دارم.بنابراین در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.من عمیقا مایلم تا با حضور در کنار شما ، یا حضور در شرکت و پروزه های شما آرامش و اطمینان خاطر را برایتان به ارمغان آورم.ایجاد حس رضایت در شما برای من از تجارت و کسب منافع مادی بسی ارزنده تر خواهد بود.من ترجیح می دهم بر سر سفره تجارت شما و در کنار شما بنشینم نه روبروی شما و در حالیکه چشم به جیب شما دوخته ام .حس عمیق و دوست داشتنی ای خواهد بود که در کنار شما بتوانم موفقیتهایتان را به نظاره بنشینم و برای درک این حس خالصانه و مجدانه تلاش خواهم نمود.
من در پروژه های خود سعی وافر و حریصانه ای به استفاده از پتانسیلهای موجود دارم.از افزایش هزینه های شرکت و سازمان شما به شدت دوری خواهم نمود.در مورد کسب و کار شما  چندین راهبرد پیشنهادی قدرتمند در آستین دارم که در صورت تصویب شما آنرا اجرا خواهم نمود.این راهبردها که من آنها را *** راهبرد لبخند رضایت *** راهبرد سه دایره جادویی *** راهبرد تیم سه نفره *** راهبرد میخکوب *** می نامم در مدت حدود 12سال در بیش از 30 شرکت و سازمان کوچک و بزرگ اجرا نموده ام . بستر ساده و منطبق بر  شرایط سازمان شما که من آنرا -- پُرُو می نامم-  از ویژگیهای منحصربفرد این راهبردها می باشد.ایجاد پویایی و حس خلاقیت و تحرک ؛ ویژگی مشترک این راهبردها می باشد.
سعی کنید راهبرد لبخند رضایت را به خاطر بسپارید.عمیقا معتقدم در عصر ارتباطات بدون این راهبرد یا حداقل چیزی شبیه آن نمی توان به گسترش تجارت خود امید بست.

داستان بسیار زیبای نرم کردن فولاد
09 بهمن 1394

لاینل واترمن داستان آهنگری را می‌گوید که پس از گذراندن جوانی پرشر و شور، تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند. سال‌ها با علاقه کار کرد، به دیگران نیکی کرد، اما با تمام پرهیزگاری، در زندگی‌اش چیزی درست به نظر نمی‌آمد. حتی مشکلاتش مدام بیش‌تر می‌شد.
یک روز عصر، دوستی که به دیدنش آمده بود و از وضعیت دشوارش مطلع شد، گفت: «واقعا عجیب است. درست بعد از این که تصمیم گرفته‌ای مرد خداترسی بشوی، زندگی‌ات بدتر شده، نمی‌خواهم ایمانت را ضعیف کنم اما با وجود تمام تلاش‌هایت در مسیر روحانی، هیچ چیز بهتر نشده».
آهنگر بلافاصله پاسخ نداد: او هم بارها همین فکر را کرده بود و نمی‌فهمید چه بر سر زندگی‌اش آمده.
اما نمی‌خواست دوستش را بی‌پاسخ بگذارد، شروع کرد به حرف زدن و سرانجام پاسخی را که می‌خواست یافت. این پاسخ آهنگر بود:
«در این کارگاه، فولاد خام برایم می‌آورند و باید از آن شمشیر بسازم. می‌دانی چه طور این کار را می‌کنم؟ اول تکه‌ی فولاد را به اندازه‌ی جهنم حرارت می‌دهم تا سرخ شود. بعد با بی‌رحمی، سنگین‌ترین پتک را بر می‌دارم و پشت سر هم به آن ضربه می‌زنم، تا این که فولاد، شکلی را بگیرد که می‌خواهم. بعد آن را در تشت آب سرد فرو می‌کنم، و تمام این کارگاه را بخار آب می‌گیرد، فولاد به خاطر این تغییر ناگهانی دما، ناله می‌کند و رنج می‌برد. باید این کار را آن قدر تکرار کنم تا به شمشیر مورد نظرم دست بیابم. یک بار کافی نیست».
آهنگر مدتی سکوت کرد، سیگاری روشن کرد و ادامه داد:
«گاهی فولادی که به دستم می‌رسد، نمی‌تواند تاب این عملیات را بیاورد. حرارت، ضربات پتک و آب سر، تمامش را ترک می‌اندازد. می‌دانم که این فولاد، هرگز تیغه‌ی شمشیر مناسبی در نخواهد آمد»..
باز مکث کرد و بعد ادامه داد:
«می‌دانم که خدا دارد مرا در آتش رنج فرو می‌برد. ضربات پتکی را که زندگی بر من وارد کرده، پذیرفته‌ام، و گاهی به شدت احساس سرما می‌کنم. انگار فولادی باشم که از آبدیده شدن رنج می‌برد. اما تنها چیزی که می‌خواهم، این است : «خدای من، از کارت دست نکش، تا شکلی را که تو می‌خواهی، به خود بگیرم. با هر روشی که می‌پسندی، ادامه بده، هر مدت که لازم است، ادامه بده، اما هرگز مرا به کوه فولادهای بی فایده پرتاب نکن.

در ابتدای کار و فعالیت خود هر چه تلاشتان بیشتر باشد مشکلات بیشتری سر راه شما خواهد بود.و این یعنی اینکه شما در حال طی نمودن مسیر پیشرفت با سرعتی زیاد هستید.در طول این مسیر ناملایمات زیادی خواهدبود که به خاطر سرعت شما که ناشی از فعالیت زیاد شماست مواجه با مشکلات نیز سرعت بیشتری خواهد داشت.

بازاریابی چیست؟با نگاه غیر آکادمیک
09 بهمن 1394

بر خلاف شرایط عمومی و حاضر دنیا که بازاریابی و فروشندگی جزء پر درآمد ترین مشاغل و بازاریابان و فروشندگان جزء پردر آمدترین و موفق ترینها هستند در ایران ما شرایطی تا حدی خلاف این موضوع برقرار است.

اصلا بازاریابی چیست و به چه کار می آید ؟

یک کودک وقتی با گریه درخواست خرید یک شکلات را ز مادر خود دارد در واقع با گریه هایش در حال بازاریابی خواسته خود که همان شکلات است می باشد .

یک سخنران در حال جذب مشتری برای سخنان و مطالب ارائه شده خود می باشد .

یک جوان به هنگام خواستگاری در حال بازاریابی و کسب مشتری (همسر)برای خود می باشد...

شما وقتی در حال گزینش یک کارمند برای سازمان خود هستید در واقع در حال بازاریابی برای سازمان خود می باشید . گاهی نتیجه بازاریابی فروش و پول است و گاهی جذب نبروی انسانی کار امد.

یک کارجو وقتی در جلسه مصاحبه شرکت می کند در حال بازاریابی برای توانائیهای خود می باشد.


و هزاران مثال دیگر از این دست...

البته پر واضح است که هدف ما همواره می تواند متفاوت باشد لذا مقایسه جوان خواستگار با نگاهی آرمانی و شاید آسمانی به مراسم خواستگاری خود با یک بازاریاب دیزل ژنراتور با نگاهی فنی ، زمینی و مادی چندان معقول به نظر نمی رسد.غرض بیان این واقعیت است که همه ما به نوعی با بازاریابی و یا چیزی شبیه آن سر و کار داریم.

به سئولات زیر صادقانه و صریح پاسخ دهید :

چقدر با فن بازاریابی آشنایی دارم خصوصا در گستره سازمانی ؟
تفاوت تبلیغات با بازاریابی چیست ؟
فروش و بازاریابی چه تفاوتی دارند ؟
آیا فروشنده موفق لزوما بازاریاب موفقی خواهد بود یابالعکس ؟
چگونه می توان عملیات بازاریابی موفقی را در سازمان خود پیاده سازی کرد ؟
ویژگیهای یک بازاریاب موفق چیست ؟
نقش مدیر در عملیات بازاریابی سازمان کجا و چگونه است ؟
در حالیکه که سازمان من فروش موفقی را تجربه می کند ، اصلا این سازمان موفق چه نیازی به بازاریابی دارد؟
مشکلات و چالشهای پیش روی یک برنامه بازاریابی موفق چیست ؟

پاسخ به این سئوالات نیاز به درک صحیح اهداف و برنامه های سازمانی شما دارد تلاش کنید اهداف و برنامه های سازمانی خود را خوبِ خوب بشناسید .سپس وارد پروسه پاسخ به این سئوالات شوید .

پاسخ به سئوالات مطروحه و وفادار ماندن به درک حاصل از آن می تواند منشاء تحولات خارق العاده ای در سازمان شما باشد.فرصت و امتیاز این تحول را از خود دریغ نکنید.

احمد میرابی

به داشته ها توجه کافی داشته باشید لطفا
09 بهمن 1394

در عملیات مهندسی فروش یا توسعه راهبردهای خرد و کلان آن ، معماری یک تجارت ، کسب و کار و موارد مشابه ، عوامل متعددی اثرگذار می باشد.غفلت از این عوامل یک عنصر و دلیل جدی برای تجربه شکستی تلخ می باشد.
به اعتقاد نگارنده یکی از مهمترین این عوامل عدم توجه یا غفلت از داشته ها و پتانسیلهای موجود می باشد.به تعبیری همان ندیدن نیمه پر یک لیوان .

 


به مثال واقعی زیر توجه فرمایید :
بخشی از اظهارات شخص محترمی که قصد راه اندازی دفتر نمایندگی یک شرکت خدمات پستی در استانهای شمالی کشور را دارد( در جلسه مشاوره با نگارنده ) + پاسخ بنده به ایشان

1. یک روز برای دریافت بسته یکی از شرکتهای بزرگ سطح شهر به محل کارخانه آن مراجعه کردم. مجبور شدم موتور خود را درب کارخانه پارک نموده و پیاده وارد کارخانه شده و بسته را تحویل گرفتم .در همین حین خودروی حمل بار یک شرکت خدمات حمل و نقل و پستی قدیمی وارد کارخانه شده و به سمت انبار جهت دریافت مرسولاتشان رفت.این موضوع مرا به شدت دلسرد و نامید کرد چرا که من سرمایه کافی برای خرید خودرو ندارم و تازه اگرم داشتم با توجه به تازه کار بودن ما و نداشتن تعداد زیاد مشتری توجیه اقتصادی ندارد.

 

پاسخ :

ابتدا خودتان باور داشته باشید که عدم استفاده از خودرو به دلیل عدم تمکن مالی و یا نداشتن توجیه اقتصادی نیست.دوم باور داشته باشید که استفاده از موتور با توجه به ترافیک سطح شهر به دلیل احترام شما به سرعت عمل در دریافت و ارسال بسته مشتریانتان می باشد.نهادینه کردن این موضوع در ذهن و باور خودتان مقدمه ایست برای نهادینه نمودن این تفکر و ذهننیت در ذهن مشتریان شما می باشد.به این تفکر و ذهنیت خود وفادار بمانید.و از این داشته و پتانسیل خود در جهت افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان خود نهایت بهره را ببرید.کاهش هزینه های جانبی مانند سوخت و ... را نیز به عنوان عاملی برای افزایش حاشیه سود خود نگاه کنید.شما ملزم به افزایش بهره روی و حاشیه سود کسب و کار تان می باشید.الزامی به ارائه خدمات توسط خودرو ندارید.توان و انرژی خود را صرف الزامات کاری کنید و نه تصورات و نگرانیهای بی حاصل.
ایشان اظهار می داشت برای نصب بیلبورد می خواهم اقدام کنم ولی نگرانم که کارگشا و مفید نباشد.
دقت کنید ایشان دائما به نداشته های خود فکر می کند و دائما برای این نداشته ها اظهار نگرانی می کنید *...به ایشان گفتم چرا موتور خود را آراسته نمی کنید ... مثلا جعبه ای شیک و زیبا برای حمل بسته ها بر روی موتور تعبیه کنید از دیواره های جعبه و همچنین لباس فرمی که بر تن خود می کنید به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی سیار و بدون هزینه نهایت استفاده را ببرید.

* شاید بی مناسبت نباشد که این اظهار نظر نیچه مبنی بر --- باید به دنبال شادیها بود چرا که غمها خودشان ما را پیدا می کنند-- را اینجا ذکر کنیم..دامن زدن به نگرانی از نداشته ها کمکی به فرآیند حل مشکل نخواهد کرد.

احمد میرابی - تهران

در تعداد زیادی از تماسها و جلسات مشاوره - چیزی حدود 30 درصد - با افرادی مواجه می شوم که دچار تنگناها و مشکلات کاری و بعضا غیر کاری زیادی شده اند . انباشت بدهی و ضرروزیان ، تنهایی ، نداشتن پشتوانه مالی یا سرمایه نقدی برای عبور از بحران و مواردی از این دست .

حالا در این شرایط  من بعنوان مشاور قرار هست به رفع مشکل کمک کنم ... توجه کنید که من نمیتوانم معجزه کنم . معجزه و تلاش واقعی را خود شما می توانید انجام دهید . با پریشان حالی ، عدم اعتماد به نفس  ، ناامیدی و مواردی از این دست کاری از پیش نخواهید برد .

تصور کنید شما به عنوان عابر پیاده با یک خورده تصادف کرده اید و دچار خونریزی و شکستگی شده اید . تصور کنید در این شرایط  شما و انها که به کمکتان می آیند اولویت اول کمک رسانیشان به جای کمک به شما و رساندنتان به مراکز درمانی ، بحث بر سر این موضوع باشد که مقصر حادثه آن خودرو بوده و شما بی تقصیرید و لذا برای حل مشکل باید آن خودرو و صاحبش فلان کار را انجام دهند ... به نظرتان اولویت انتخابی احمقانه نیست. بدیهی است که اول لازم است جلوی خونریزی شما گرفته شده و شما را به مرکز درمانی رساند با بهبودی کامل شما قادر خواهید بود به تنهایی حق خود را از راننده متخلف بازستانید.

وقتی شما در حالتی از یاس و ناامیدی برای مشاوره کسب و کار یا هر مورد دیگری مراجعه می کنید ، لازم است ابتدا به ساکن دارای روحیه ای قوی و ذهن و قلبی سرشار از امید باشید ، برای تسریع در رسیدن به چنین روحیه ای من راهبردی خلاقانه معرفی و پیشنهاد می کنم .
کافی است یک تیم تشکیل دهید و روزانه چند بار اعضای تیم را در ذهن خود فریاد بزنید : اعضای این تیم عبارتند از من ، خدا ، تنهایی
نفر اول خود شما هستید ، نفر دوم خداوند می باشد اویی که هر کس به روش خود با او ارتباط دارد و نفر سوم تنهایی .

اهمیت نفر سوم از این جهت است که در اعماق قلب و جان خود بین خود و خدای خود خلوت کنید و از امید بستن به غیر  خدا خودتان را رها نمایید . تاکید بر تنهایی خود در محضر خدایتان می تواند نیرویی الهی و سرشار از امید را به جوهر وجودتان تزریق نماید و این درست زمانی است که شما می توانید با پشتوانه ای مستحکم از امیدواری به آینده در جهت حل مشکلات قدم بردارید .
صمیمانه درخواست می کنم این موضوع را جدی بگیرید و حداقل تجربه نمایید . اگر تمایل داشتید تجربیات خود را برایم بفرستید تا با دیگران به اشتراک بگذاریم.


منظور دقیق من از پروژه های ویژه عبارت است از اینکه شاید شما تمایل داشته باشید در خصوص شماره یک شدن در کسب و کار خود  یا داشتن یک وبسایت بزرگ و پرترافیک و یا داشتن یک تجارت فوق العاده سرمایه گذاری کنید

ممکن است قصد راه اندازی یک کسب و کار موفق و خصوصی را داشته باشید ، ممکن است تجاربی ناموفق در این زمینه داشت باشید  و ...
اگر تمایل دارید یک فروشگاه اینترنتی یا وبسایت پرقدرت و ایده ال در سطح ملی داشته باشید ... .
بسیارند سایتهای خصوصی که باقدری تدبیر و سناریونویسی مبتنی بر اصول موفقیت در وب می توانند به دست بزن مدیران خو در فضای وب تبدیل گردند.
.به عنوان مثالی دیگر ممکن است شما دارای وبسایتی در زمینه خدمات صنعتی یا فروش کالای صنعتی باشید و تمایل دارید در فضای مجازی حرف اول را بزنید برای این خواسته و ایده شما برنامه ای جامع و حرفه ای تدارک دیده ام همراه با نمونه قراردادها و پروژه های موفق در صنوف مختلف.
بسیارند سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی ای که تمایل دارند جهت نشروگسترش محصولات و خدمات فرهنگی ، اجتماعی و ... خود از روشها و راه حلهایی نوین و کارآمد استفاده نمایند.تکیه بر دانش حوزه وب می تواند به یک ابزار کارآمد و قدرتمند برای نیل به این خواسته تبدیل شود.

اگر برایتان مهم است با جستجوی کلمات و عبارات خاصی در حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و تجاری نتایج دلخواه شما در دسترس مخاطبان داخلی و خارجی قرار گیرد مشاوره با حقیر می تواند برای نیل به این خواسته شما کار آمد باشد.
اگر دارای طرح و ایده جهت راه اندازی یا توسعه یک کسب و کار هستید
اگر تجارب ناموفق تجاری دارید
و اگر با اگرهایی اینچنین مواجه هستید
فرصت یک گفتگو و مذاکره ساده را از خود دریغ ننمایید.
برای فعالین و مخاطبان زیر برنامه و ایده هایی نوین و هدفمند در آستینِ تدبیر دارم.قدری تامل فرمایید و فرصت یک گفتگو و تبادل نظر پیرامون زمینه های همکاری بین خود و بنده را ارزیابی نمایید.


پزشکان و دندانپزشکان
کسب و کارهای کوچک محلی و فراگیر که مخاطب عام دارند
کلینیکهای درمانی
شرکتهای صنعتی و تجاری خاصه کارخانه ها و کارگاههای  تولیدی
موسسات خیریه
آژانسهای مسافرتی
هتلها و مراکز گردشگری
مزونها و موسسات ارائه خدمات مجالس
موسسات ارائه دهنده خدمات VIP

 

سرمایه گذارانی که تمایل به راه اندازی یک کسب و کار موفق دارند .

 

بسیار علاقمندم در زمینه های فوق با شما همکاری نمایم.راهکارهای اینجانب جهت تعالی سازمان در حوزه های ذکر شده ، می تواند برایتان جذاب باشد.تماس مستقیم :09121500624
 

مطالب برگزیده

برای تماس با دکتر احمد میرابی  از این اطلاعات استفاده کنید  : ایران  |  تهران | خ مطهری،بعد از تقاطع سهروردی | تلفن همراه : 09121500624 | ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  |

از اینکه هموطنانم هنگام استفاده از  مطالب و محتوای mirabi .ir رعایت امانت و ذکر منبع را می نمایند سراپا احترام، ادب و سپاس نثارشان می نمایم.